CESTOVÁNÍ / Náš tip

30.7.2014

Jedinečný projekt ukáže návštěvníkům Prahy, jak se baví místní

PRAHA

V České republice vzniká ojedinělý projekt, který dává dohromady to nejlepší z velkých cestovatelských portálů, jako je Coach Surfing, nebo Trip Advisor. Projekt Guidilo si dává za cíl ukázat cizincům, jak se baví Češi v Praze a ukázat jim taková místa, kam se normální turista jen tak nedostane.

Guidilo je on-line komunita, která spojuje cestovatele z celého světa s místními, aby se podělili o své záliby a zájmy ve formě jedinečných zážitků, které se vymykají z klasického konceptu turistické návštěvy města. Je to místo, kde může zájemce najít, rezervovat, ale i nabízet vlastní zážitky a unikátní aktivity v Praze.

Za projektem stojí dvě podnikavé kamarádky. „Obě máme spoustu známých po celém světě, kteří nás kontaktovali, jenom když se chystali do Prahy. Radily jsme jim kde se ubytovat, kam zajít na večeři, co dělat přes den, nebo kde mají nejlepší pivo. Nakonec stejně vždycky přespali v našem obýváku na gauči, nejlepší večeři si dali u nás v kuchyni a po nejlepších barech jsme je provedly samy,“ říká Tereza Vítková, zakladatelka projektu. „Nikdo nechce být typický turista s mapou v ruce, ale chce poznat dané místo s někým, kdo se tu vyzná. Tak jsme si řekly, proč to nerozjet ve velkém? A tak se právě teď děje,“ dodává Vítková.

V praxi tak Tereza s kolegyní Evou momentálně vytváří komunitu nadšených „průvodců“ po Praze s nabídkou netradičních zážitků. V rámci projektu si lze vydělat jako průvodce pár set korun. Chcete provázet zahraniční kamarády po nákupech? Nebo snad upřednostníte návštěvu fotbalového Edenu? V rámci projektu Guidilo se hranice nekladou a je jen na organizátorově aktivitě, čím chce oslnit hosta z ciziny.

Guidilo reprezentuje nový model podnikání v Čechách, ale již fungující v zahraničí, který vznikl z mezinárodního konceptu známého jako collaborative consumption. Tento globální koncept, který si každým rokem získává čím dál více příznivců, vzniká z vytváření kontaktů mezi osobami, které mají stejné zájmy, záliby či zručnosti, s cílem napomoci výměně zážitků anebo laskavostí mezi nimi.

V projektu je zahrnut zároveň i další model podnikání, který je přímo spojený s collaborative consumption, takzvaný peer To peer (P2P) – tedy rovný rovnému, který vznikl z nápadu zkontaktovat odborníky různých oblastí s potencionálními klienty, který vyžadují jejich know-how.

Autor / zdroj: Vojtěch Sládek

DALŠÍ ČLÁNKY

Post

Divadlo Na zábradlí v následující sezoně uvede pět premiér

Zatímco s plnou intenzitou běží aktuální sezona, která se v Divadle Na zábradlí nese ve znamení oslav 60. výročí založení, jasné kontury už má dramatu

Post

291. derby vítěze nepřineslo

Ačkoliv slávisté svého soupeře přestříleli, vítězství se nedočkali. Utkání 28. kola FORTUNA:LIGY skončilo remízovým výsledkem 1:1.

Post

Chelsea ukořistila těsné vítězství v závěru

Slávisté předvedli fantastický výkon a dlouho drželi proti Chelsea bezbrankovou remízu. O konečném výsledku rozhodl Alonsův gól v samotném závěru.

PARTNEŘI

www.ippolna.cz www.casopis-dracek.cz energy.akcenta.eu

REKLAMA